Roodeberg vier vanjaar sy 75ste jaar en is soos Paarlberg deel van die Paarl.Foto:


Groot wyne word verweef in die geskiedenis van ons lewens, geskink tydens vieringe en gedeel by etenstafels saam met diegene wat ons liefhet.

Hierdie jaar vier Roodeberg ’n ryk nalatenskap wat oor 75 jaar strek – ’n merkwaardige pad wat in 1949 begin het. Dit is die verhaal van ’n wyn wat ’n integrale deel van Suid-Afrikaanse kultuur en geskiedenis geword het.

Roodeberg is in 1949 gestig deur dr. Charles Niehaus, ’n visioenêre wynmaker en opvolger van dr. Abraham Izak Perold, die vader van Pinotage. Die wyn het sy naam gekry van die rooi sonsondergange oor die Paarlberge, wat ’n simbool van sy oorsprong en karakter geword het. Aanvanklik was Roodeberg uitsluitlik bedoel vir uitvoer na internasionale markte. Vir 55 jaar kon Suid-Afrikaners dit nie plaaslik koop nie, maar die wyn het steeds ’n ikoniese status in hul harte geniet. Daar word vertel dat mense selfs biltong en toetswedstrydkaartjies uitgeruil het vir ’n bottel van hierdie gesogte wyn. Dit het bekend gestaan as ’n “drukkie in ’n glas” vir Suid-Afrikaners wat oorsee gewoon het – ’n herinnering aan die huis wat steeds vandag resoneer.

Roodeberg se ryk geskiedenis weerspieël die veerkragtigheid en aanpassingsvermoë van die handelsmerk. In die 1960’s het die wynmaker oorgeskakel na temperatuurbeheerde kelders en groter vate, wat die wynmaakproses verbeter het. Dit het gelei tot ’n wyn met ’n unieke karakter, een wat balans bring tussen vrug, suur en alkohol. In die jare daarna het Roodeberg nuwe variëteite soos Merlot en Ruby Cabernet bygevoeg, wat die mengsel verder verryk het.

Wat Roodeberg van sy vroeë dae onderskei het, was sy fokus op pontac-druifvariëteite, maar dit het gou geëvolueer om shiraz as die ruggraat van sy mengsel te gebruik. Dr. Niehaus het die beter verouderingspotensiaal van shiraz raakgesien, wat die wyn se langlewendheid en gewildheid versterk het. Gedurende sy vroeë jare het Roodeberg een van Suid-Afrika se bekendste wyne geword – veral in uitvoermarkte. Dit het in sy beste jare een uit elke vyf bottels wyn wat Suid-Afrika uitgevoer het, behels.

Die wyn het in die loop van die dekades aangehou om aan te pas, maar nooit het Roodeberg sy kernverpligting tot gehalte prysgegee nie. Roodeberg het ’n premiumwyn geword – nie net in Suid-Afrika nie, maar ook in internasionale markte. Met die eerste plaaslike beskikbaarheid in 2004 het dit ’n gunsteling geword by Suid-Afrikaanse huishoudings. Sy portefeulje het gegroei om verskillende geleenthede te vier – van die klassieke Roodeberg Red tot die avontuurlustige Roodeberg Black en die lewendige Roodeberg Rosé, gemaak van rooi variëteite. Elke wyn weerspieël die handelsmerk se dekades van vakmanskap en vernuwing.

Die sukses van Roodeberg word ook toegeskryf aan die wynmakery se diepgaande begrip van wingerde en streekstoestande, asook die waardering vir wat elke druifvariëteit tot die mengsel kan bydra. Dit is hierdie filosofie wat die wyn laat aanhou uitblink en ’n geliefde keuse vir verbruikers oor die wêreld maak.

Hoewel Roodeberg sy 75ste bestaansjaar vier, vier dit ook sy voortgesette toewyding aan die behoud van sy tradisie terwyl dit steeds met moderniteit vernuwe. Die wyn bly ’n integrale deel van die Suid-Afrikaanse wynkultuur, en die band tussen Roodeberg en sy verbruikers word met elke glas versterk. Wynliefhebbers fokus nie net op die smaak van die wyn nie, maar op die gedeelde herinneringe en oomblikke wat dit simboliseer.

Met elke bottel Roodeberg word die ryk geskiedenis van die Suid-Afrikaanse wynmakersvernuf en die baanbrekersgees van dr. Niehaus voortgesit. Sy oorspronklike mengsel het met verloop van tyd ontwikkel, maar die gees van innovasie en vakmanskap bly dieselfde.

Die reeks sluit vandag in die Roodeberg Classic Red, Roodeberg Reserve Red Blend, Roodeberg 1949 en die Roodeberg Black, elk met sy eie unieke karakter en verhaal.

As Roodeberg na die toekoms kyk, doen dit so met die herinnering aan die gesamentlike oomblikke wat deur die jare geskep is. Dit bly ’n wyn wat nie net gedrink word nie, maar gedeel word, nuwe stories skep en ou herinneringe herleef.

Terwyl Roodeberg 75 jaar se uitnemendheid vier, nooi hy wynliefhebbers om ’n glas te lig op ’n wyn wat ’n integrale deel van Suid-Afrika se wynkultuur en geskiedenis geword het.

You need to be Logged In to leave a comment.